Ko jum, plek om jezelf weer op te laden!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu Ko jum, plek om jezelf weer op te laden!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu

Ko jum, plek om jezelf weer op te laden!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

14 December 2008 | Thailand, Bangkok

ola mensen!

Ik heb de laatste drie dagen doorgebracht op het eiland Ko Jum, das echt nog een eiland waar ze geen electriciteit hebben dus alles werkt er nog op olie!! en er zijn haast geen toeristen, denk dat er ongeveer 50 toeristen zijn en voor de rest alleen maar de locals.

De rit ernaartoe verliep wel relaxed, eerst met de bus vanaf kuala lumpur naar hat yin, had twee oostenrijkers ontmoed dus was wel gezellig tijdens de busreis, vanaf hat yin, ik kreeg maar een stempel voor twee weken in thaialnd dat hadden ze vanaf 1 december ingevoerd en waarom dat weet niemand want het is hier al veel rustiger vanwege dat mensen niet naar bangkok willen komen, ik moet daarom morgen naar het immigratiebureau om een stempel voor nog twee weken te kopen erggg irritant, ik ben daarna naar het lokale busstation gegaan en een bus gepakt naar krabi, ik was de enige blanke in de bus en voor de rest alleen maar thaien.. dus was wel ff wat anders als de georganiseerde busritten maar het was leuk om mee te maken! daarna heb ik een nachtje op krabi doorgebracht en smorgens vroeg met de boot naar Ko Jum gegaan..

Ik moest vanaf de grote boot in een kleine longtailboot overstappen omdat het eiland geen pier heeft, eenmaal op het eiland aangekomen meteen ff een bungelowtje geboekt, toen merkte ik meteen dat het super rustig op het eiland was, alleen maar wat oude stelletjes.. het eiland zag er wel erg mooi uit, ik had hier met rianne (een vriendin uit amsterdam) afgesproken maar zij zou een dag later komen omdat haar boot vanaf ko lanta plotseling niet meer ging, dus ik heb de eerste dag maar een mountonbike gehuur en een beetje over het eiland gecrosst, dit was best vermoeiend omdat de weg soms ophield en je over een gare weg met alleen maar steentjes moest crossen.

Het is wel erg grappig dat iedereen die je tegenkomt naar je glimlacht en je begroet, ze kennen hier nog niet echt toeristen dus voor hun is het heel speciaal en worden ze helemaal blij als ze je zien. Ben naar een vissersdorpje gereden maar hier was niet echt veel te doen dus ben maar weer trug gegaan naar me bungelow, sávonds ging ik ergens wat eten en kwam ik aan de praat met de serveerster waarmee ik na het eten nog potje ging poelen, tijdens het poelen flikkerde de stroom in 1 x uit dus was alles donker, en toen moesten ze weer de generator bijvullen met olie zodat ze weer licht hadden haha, ben daarna nog ff naar een cafetje gegaan waar ik me avoond heb doorgebracht met een stel van in de 60, echt van de levensgenieters die 3 maanden werken en daarna 9 maanden reizen.

De dag erna kwam rianne en hebben we eerst een scooter gehuur en daarmee over het eiland gecrosst (ging wat beter dan met de mountainbike) uiteindelijk kwamen we bij een heel chill strandtentje waar we ff een biertje hebben gedronken, s avonds gingen we naar de fullmoonpartie maar die bestond uit ongeveer 17 mensen waarvan er 7 locals en 5 in de zestig waren duss was niet echt spectaculair haha maja wel ff chil rianne was in ko lanta gebeten door een beest duss zze moest aan de antibiotica en werd daar ziek van dus we hebben uiteindelijk niet echt veel gedaan dan een beetje gechillt, maar er was voor de rest ook niet veel meer te doen op dat eiland.. ik zit nu daarom ook weer op krabi om vanaf hier naar phuket te gaan en daar een vlucht te nemen naar changmai!!

daar wil ik zoon jungletocht gaan doen duss volgende bericht zal ik daar wel weer verslag van doen

groeten vanuit thailand!!

  • 14 December 2008 - 10:10

    Zus 2:

    Hoi gerjan.

    Wat een foto,s!! Super plek man. Echt tof om te zien.
    Wat een mooie slaapplek volgens Elin. Nou schrijft Elin een stukje:
    112345.
    er komt bezoek binnen, dus binnenkort een langer berichtje..
    Dikke kus van ons!

  • 14 December 2008 - 15:49

    Frank:

    Hey Gerjan!

    Heb de verslagen van je reis gelezen. Cool hoor. Het bevalt wel zo te zien :)
    Ik zou zeggen, geniet ervan en blijf berichtjes plaatsen. Ben erg benieuwd naar je andere avonturen!

  • 14 December 2008 - 17:18

    Zusje 3 En Erik:

    brother!!!! dus gebeat door een meisje!! haha lekker bezig!!! maar maak je niet druk, ik heb erik gister ook verslagen met poolen (weliswaar door de zwarte bal die erin ging maar toch...) dat strand ziet er super uit!! beter dan die ijs- en ijskoude wind hier in nederland!!! brrrr... luvyaaaaaa en missyaaaa kusssss

  • 15 December 2008 - 09:45

    Barry De Rond:

    Panna, mooie foto's man! Ziet er allemaal goed uit, hier in Nederland is het maar crappy weer, koude wind en grauw! Have much fun!! enjoy

  • 15 December 2008 - 19:04

    Marrrr:

    heeeeee mop wat cool dat je met rianne heb gemeet zeg. Jammer dat de party wat suf was dan. Stubnitz was als vanouds vet tot 8 uurrrrr. Alleen mocht je niet meer roken binnen als dat er echt een leger van mensen was die dat controleerde en met bordjes rondliepen dus dat was wel jammer want buiten was het aan het vriezen. Verder alles oke hier bijna kerstvakantie thank god.Fijne kerstdagen alvast dikke kusssss

  • 15 December 2008 - 22:11

    Thijssie:

    Panman! Klinkt allemaal goed, ik zou even lekker chillen op dat eiland, is juist lekker toch even helemaaaal niks. Veel plezier in de jungle ouwe tijger!

  • 17 December 2008 - 22:05

    Niekski:

    Yo panna,
    Vette foto's ouwe!
    je bent hem wel keihard aan het chillen daarzo!
    dik chill.
    nog vee fun spreek je laterz

  • 18 December 2008 - 16:34

    Tessa Hofstra:

    Erg leuk zeg!!
    Wat maak je veel mee.. Wat jij doet, wil ik ook een keer nog doen. Maar sparen voor 5 maanden lukt me nooit ;)
    Ik ben hier in dushi Curacao alweer hopi aan het werk.
    Geniet ervan xx

  • 18 December 2008 - 20:20

    Sashanna:

    He Mop,

    leuk dat je Rianne hebt gezien!

    En zo te lezen vermaak je je nog wel :-)

    (k)

  • 20 December 2008 - 11:00

    Isabelle De Kip:

    Heeyy!!
    klinkt goed zeg, en wat een mooi prive strandje! en rianne gezien, ook helemaal leuk!!

    en dat poolen, haha... die chicks daar kunnen dat echt goed he! echt geinig!!

    heel veel plezier nog!

  • 20 December 2008 - 11:05

    Isabelle De Kip:

    p.s. pas op met zeggen of je vegetarisch bent of niet tijdens je jungle trekking......
    Voor je het weet word er een kip voor je ogen gedood en geslacht speciaal voor je omdat je zegt dat je vlees eet !! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gerjan

Actief sinds 02 Nov. 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 22609

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: