drie dagen jungle was super ervaring!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu drie dagen jungle was super ervaring!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu

drie dagen jungle was super ervaring!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

21 December 2008 | Thailand, Bangkok

dag mensen!!

Ik ben nu in het noorden van thailand en het is hier echt relaxed, de mensen in het noorden zijn erg vriendelijk en er heerst hier echt zoon ontspannend sfeertje!

De reis hiernaartoe was erg vermoeiend, ik besloot om maar niet met het vliegtuig te gaan omdat dat in deze periode nogal duur is (in de maand december is het hier namelijk erg toeristisch) ik besloot dus om met de bus vanaf krabi naar bangkok te gaan en vanaf bangkok met de trein naar changmai, een reis die zonder het wachten op het treinstation al zoon 24 uur zou duren, de busreis vanaf krabi naar bangkok was opzich nog wel relaxed, ik zat in een governmentbus dus ik was weer de enige blanke haha toen ik na 12 uur reizen in bangkok was aangekomen heb ik meteen een taxi gepakt naar het treinstation omdat ik geen zin had om in bangkok midden in de nacht een hostel te gaan zoeken.. was ik dus om halfvijf sochtends al op het treinsation in bangkok, me trein ging pas om half negen dus ik heb daar vijf uur een beetje gezeten en gelegen proberen een beetje te slapen.. de treinreis was echt zoo saai, ik was vergeten me i pod op te laden en er waren ook weinig andere backpackers in de trein dus was weer twaalf uur een beetje naar buiten turen.. maja ik ben uiteindelijk wel in changmai gekomen en het scheelde me een hoop geld!!

ik hoorde al van andere backpackers dat ik naar julie geusthouse moest omdat het daar het chillst is, maja daar aangekomen zat die vol dus ben ik naar een andere gegaan die opzich ook wel te doen was.. ik ontmoette daar een canadese jongen en twee canadese meisjes, ik ben met hun die nacht uit gegaan en we zijn uiteindelijk in een hele foute club beland..een hele foue band die zogenaamd optrad (ze waren gewoon aan het playbacken) en alleen maar vieze oude mannen die superlam met allemaal van die jonge thaise vrouwtjes aan het feesten waren.. we zaten daar met ze vieren op een rijtje met openmond rond te kijken wat er zich allemaal afspeelde, hebben het daar ook maar een uurtje vol gehouden en zijn ook maar weer snel trug gegaan naar het hotel..

De dag erna ben ik naar het julieguesthouse gegaan om voor de dag daarna een jungletour te boeken, drie dagen in de jungle met twee overnachtingen! Ik werd sochtends vroeg opgehaald met een busje, we waren uiteindelijk met zijn twaalfen, drie slowaken, twee duitsers, drie aussie's, 1 mexicaan en drie nederlanders ik plus nog twee Hein en Jeroen uit brabant echt superchille gasten waar ik nu ook nog veel mee op trek!

Als eerste gingen we op de olifanten rijden, ik keek hier erg naar uit maar achteraf had ik het liever niet gedaan, ze bahandelen die beesten echt slecht (zo ziet het er uit), ik zat samen met Gerardo (echt een superchille mexicaan die net praatte als Antonio Banderas) op een olifant die ook een babytje had wat ook meeliep, het kleintje bleef soms wat achetr en dan wou die grote niet verder lopen omdat ze haar kindje niet zag, dan begon die thai met zoon haak op een stok te porren in het oor van die olifant om hem verder te laten lopen, had was wel erg leuk om die kleintjes met elkaar te zien spelen en achterqaf hebben we ook nog een tros benanen gekocht om die olifanten nog te voeren.

Na het olifanten rijden gingen we de jungle in, in totaal hebben we vier uur omhoog gelopen de berg op, het was erg vermoeiend maar dat was opzich wel lekker na lang niet echt gesport te hebben, ik had ook gladde schoen dus af en toe gleed ik uit maar het was er erg mooi en soms had je echt een supermooi uitzicht! na die vier uur kwamen we uiteindelijk aan bij een bergstam waar we de nacht zouden doorbrengen, er kwam meteen zoon vrouwtje naar ons toe die ons van die armbandjes wou verkopen.. ik zat met Hein en Jeroen te overleggen van hoeveel we ze zouden geven ervoor, maar we besloten gewoon 100 baht te betalen omdat we vonden dat die mensen ook wel wat geld konden gebuiken en dat we ze dan ook zouden helpen.. na betaalt hebben gaat gewoon ineens het mobieltje af van die vrouw haha zit je boven op de berg bij zzon stam denk je trug in de tijd te gaan hebben die mensen ook gewoon mobieltjess, die avond hebben we samen met de locals muziek gemaakt en gezongen wat echt vette ervaring was er was een boek met allerlei westerse nummer en een mannetje op een gitaar kon ze allemaal spelen dus we zijn lang doorgegaan.. beetje de whisky gedronken die hun zelf maakten en biertjes gedronken!

De dag erna moesten we weer lopen, dit keer gingen we meer berg afwaarts en je zou denken dat dat chiller is maar het was echt zo stijl dat je zwaar las van je knieen keek omdat je je moest oppassen dat je niet onderuit gleed, onderweg hebben we twee watervallen bezocht waar we konden zwemmen en waren echt mooie watevallen dus heb mooie foto's kunnen maken. Na ongeveer drie uur lopen kwamen we uit bij een huisje waar we die nacht zouden overnachten, het was echt een supermooie plek aan een riviertje en de mensen die er woonden waren echt super aardig, en ze verkochten er ook weer bier dus s'avonds hebben we een kampvuur gemaakt en zijn we met ze alle eromheen gaan zitten en hebben lekker zitten praten, we hadden echt een chille groep en iedereen kon goed met elkaar overweg, als je drie dagen in de jungle met elkaar optrekt krijg je ook wel een soort band met elkaar dusss dat was erg leuk! Het slapen was dit keer wat minder lkeuk want het was echt superkoud snachts en je ligt gewoon op de grond op een heel dun matje dus heb haast geen oog dicht gedaan, wat wel mooi was dat je het riviertje op de achtergrond hoorde stromen!

De dag daarna moesten we weer lopen, dit keer was het meer een hindernisbaan over allerelei kleine riviertjes heen dus balanceren op stenen een stokken, uite3indelijk kwamen we uit bij de grote rivier waar we gingen raften, het was een snelle rivier met kleine watervalletjes dus het was best nogal heftig, onze kapitein was echt supervrolijk, een thais mannetje maar hij noemde zichzelf kaptain Jack en hij zat de hele tijd te zingen en grapjes uit te halen! na het rafeten zijn we uiteindelijk weer naar huis gegaan en afgezet bij ons hostel!! ik vond de jungletocht echt een suiper ervaring en is zeker een hoogtepunt van me reis tot nu toe!

Ik trek nu ook veel op met die nederlanders dus das ook wel ff lekker om gewoon nederlands te kunnen praten! we gaan zo naar een meer hiero om ff lekker te zwemmen en te zonnen!

De 23ste moet ik een visa run doen, ik ga dan op en neer van changmai naar het land burma, stempel halen voor me paspoort en weer trug! tot die tijd blijf ik nog wel in changmai chillen want het is hier erg relaxed en lekker goedkoop en veel te doen duss vermaak me goed! ik denk dat ik na oud en nieuw naar loas ga, drie dagen op de mekon river op een boot het land door, maja ik weet het nog nie zkeer allemaal dus ik laat jullie het welweten iig alvast een hele fijne kerstdagen en een gelukkig neiuwjaar voor iedereen back home!!!!!

  • 21 December 2008 - 20:16

    Zusje 3:

    waaauuuwwww!!! wat mooi allemaal!!!!! lieffie, jij ook veel plezier met de feestdagen daar in de warmte, echt bizar :) , misschien 1e kerstdag nog ff bellen?? zou lachen zijn!!! Dikke kussss van pap, mam, bas, carine en erik (zitten ff te genieten dat we nu vakantie hebben!!!! YEAH!!!) en een dikke knuffel van mij!!! luvyaaaaaaa

  • 22 December 2008 - 11:29

    Sabrina:

    Dag Panna,
    wat een leuke verhalen!
    Ben echt fucking jalourssssss..
    Geniet maar lekker hele fijne kerstdagen daar in 't warme Azië.

    Dikke X

  • 22 December 2008 - 16:20

    Tessa Hofstra:

    Wat een geweldige foto's en avonturen!! Super weer!! xx

  • 23 December 2008 - 21:28

    Maarten:

    He gast! Leuk man zo'n trip. Lang verhaal! Zie dat de gel (of wat voor vet je ook gebruikt) ook schaars is daar, haha! Geniet ervan en ik tik nog wel een keer wat langer. Hele fijne feestdagen en een vette start van het nieuwe jaar!

  • 23 December 2008 - 23:08

    Roy & Isabelle:

    OUweeeeee!!
    Wist wel dat je changmai gruwelijk zou vinden!! Echt de Bom daar!! mijn nr.1 spot van t land! Biekie in de jungle chillen, probeer in CM nog naar de top van die berg te gaan waar t grote klooster staat, ook gruwelijk! Alleen geen vervoer daar naartoe, dus mot je ff een thaise mattie husselen om met je mee te gaan op scoot/motor of tuk of andere shizzl.. Op de foto's te zien ben je al stevig aangepast, begin je nu wel te missen hier pappie! peazzz
    Eey schat!! Vet die olifantentocht, wel zielig voor die baby, echt cool dat je het zo naar je zin hebt! Ga zeker naar Laos want dat tuben is de bom! En als je ons mist denk dan gewoon aan t eten, want het eten daar is veeeeel lekkerder.. Als je nieuwjaar in laos wilt vieren doe t dan in Vangvien en anders gewoon in Thailand.. (Roy zegt Thailand!) Dikke x en een hele fijne kerst!!!! Isa (ps ook nog fijne kerst van Roy) en een x

  • 24 December 2008 - 21:40

    Zus 2:

    Je kunt nu veilig hondenvlees eten:-)
    Tabe is er helaas niet meer om dat te controleren. Verder gaat hier alles goed.
    Wauwie. Je hebt echt een mooie tocht gemaakt aan de foto's te zien. Een hele dikke kus en knuffel van ons allemaal!!

  • 28 December 2008 - 11:30

    Rianne:

    Hey panna!!

    Echt vet he chang mai,
    het is net een grote mensen speeltuin!!
    Hoop dat je er ook een vette kerst heb gehad, en dan op naar Pai, want dat mag je natuurlijk niet missen.
    Ik ben nu hier met Judy en mieke, vet leuk!!

    Veel plezier!!
    kusss

  • 28 December 2008 - 19:59

    Jan En Louise:

    Hallo Gerjan.
    Wij komen net van onze reis naar Haerle , klinkt wel een beetje ver he. Je moet de groeten hebben van je ooms en tantes.Morgen gaan we helemaal in Haarlem oppassen. Stoer he. Groeten en kusjes van ons. P.s. Ajax heeft met gewonnen vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gerjan

Actief sinds 02 Nov. 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 22606

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: