Amazing Laossss!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Gerjan - WaarBenJij.nu Amazing Laossss!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Gerjan - WaarBenJij.nu

Amazing Laossss!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

09 Januari 2009 | Laos, Vientiane

OLA Schaatsersss!! wat hoor ik nou NK op de oostvaardersplassen haha

Ik zit op dit moment in het backpackerswalhalla Vang Vien in Laoss en het is hier super relaxed!
Laoss is heel anders als thailand, (niet op de plek waar ik nu zit omdat dat echt een toeristische plek is) het land is nog niet zo bedroven door het toerisme, de reis hier naar toe was ook heel mooi!

We zouden met de slowboot vanaf changkong (thailand) over de mekon river naar luangprobang (laos) varen, uiteindelijk hebben we dit niet gedaan omdat we niet twee dagen op een boot wouden zitten, we hebben daarom met een paar andere reizigers de minivan gepakt, ze vertelden ons dat de rit in totaal 7 uur zou duren, toen de 7 uur er op zaten waren we pas net over de helft, we hebben in totaal 10 uur in die minivan gezeten maar het was het wel waard, het uitzicht was erg mooi we reden door de bergen over hobbelige paadjes en af en toe vloegen we met ze alle vanaf onze stoel de lucht in haha, we kwamen door veel bergdorpjes en af en toe stopten we er ook ff, wat me opviel is hoe vrolijk de mensen hier zijn. Ze hebben eigenlijk ampar wat me ze lopen allemaal met een smile op hun gezicht en zijn zo vriendlijk, dan ga je wel ff beseffen hoe wij als westerlingen zo verwent zijn en dat veel mensen nog met een chagarijnig gezicht rondlopen! uiteindelijk kwamen we aan in het stadje luangprobang.

Het stadje was erg mooi maar er was niet super veel te doen, tijdens onze rit met de minivan kwamen we in contact met twee australische gasten en daarme zijn we naar de waterfall gegaan en hebben daar een duik genomen, s'avons hadden we weer met die gasten afgesproken en hebben we eerst wat gepouled en daarna zijn we wezen bowlen, het is wel apart hier sluit alles al om 12 uur dus het enige wat open blijft is de bowlingzaal dus die was dan ook bomvol met alleen maar dronken backpackers, erg gelachen die avond. De dag erna was ik een beetje ziek dus heb ik niet echt veel gedaan. De volgende dag gingen we met de localbus naar Vangvien.

Tijdens mijn reis hoorde ik iedereen al praten over VangVien hoe leuk het wel niet was en dat ze het misten enzvv , Wat iedereen hier doet is met een oude trekkerband de rivier afgaan, aan de rand van de rivier zitten allemaal barretjes dus je gaat de rivier af maar je bent nog geen minuut onder weg of je wordt al door zoon mannetje van het barreteje aan de haakgeslagen zodat je naar de bar wordt getrokken om eerst een gratis shot wisky te krijgen en daarna wat te drinken en daarna weer verder te tuben en weer naar het volgende barretje te gaan. Ik heb het nog niet gedaan ben pas gister hier aangekomen en vandaag is het een beetje bewolkt duss ga morgen wel, we zijn gisteravond met ze allen wezen stappen hiero en ban wat gaar daarvan, hier heb je van die barretjes waar je de hele dag lekker onderuitgezakt friends kan kijken dus denk dat ik dat maar ga doen vandaag.

Het grappige van reizen is dat je vaak weer dezelfde mensen tegen komt.. er komen ook veel mensen die ik heb ontmoed tijdens mijn reis hiernaartoe dus ik zal uiteindelijk met een grote groep mijn tijd hier gaan doorbrengen, we hebben nu al een leuk clubie met dennis en stefan en twee aussie's en een engels stelletje, die australier heeft een eigenbedrijfje in sydney en die had het er al over dat we volgend jaar naar sydney moestem komen om ff daar te werken voor hem en hij had ook wel een huissie voor ons duss wie weet haha, op reis al je nieuwe reis plannen, we zitten ook allemaal in hetzelfde bungolowpark aan de rivier met een super mooi uitzicht duss we vermaken ons goed!

Ik ga wel weer ff een verslagje schrijven zodra ik een paar keer heb getubed zodat ik weet hoe dat iss!!

iedereen veel plezier met schaatsen en deed Erik Hulsebosch ook mee met het NK in de polder!!

greetz from Laosss

  • 10 Januari 2009 - 08:59

    Louise En Jan:

    Hoi gerjan,
    Inderdaad Erik Hulzebosch heeft meegedaan, maar niet gewonnen.Wat een prachtig landschap. Wat leuk dat je allerlei vriendschappen opbouwt. Het is hier nog steeds schaatsweer. Vanavond komen alle buren op bezoek voor een nieuwjaarsborrel. We gaan nu boodschappen doen. Liefs.

  • 10 Januari 2009 - 12:24

    Zusje 3:

    damn ger, die waterfalls.... zoooo mooi!!! echt heel vet!! veel plezier daar met je mates, je bent lekker bezig zo te zien, cheers!!!!
    luvyaaaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Gerjan

Actief sinds 02 Nov. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 22596

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: