Kuala lumpur, stad met die andere twintowerss - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerjan - WaarBenJij.nu Kuala lumpur, stad met die andere twintowerss - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerjan - WaarBenJij.nu

Kuala lumpur, stad met die andere twintowerss

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

07 December 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal!
Ik zit nu in kuala lumpur, de hoofdstad van maleisie. De stad is erg mooi met al die grote gebouwen en de mensen hier zijn erg aardig..de vrouwen lopen hier allemaal met een stip op hun voorhoofd! (hindoeisme) rode stip betekent dat ze bezet zijn en zwarte stip dat ze vrijgezel zijn, wel handig systeem

Na paar dagen op het eiland ko phi phi te zijn geweest, was leuk maar erg toeristich, je hebt net het gevoel dat je in chersonissos of salou zit en dat heb ik al vaak genoeg meegemaakt dus het was tijd om te vertrekken! ik zou eigenlijk de 6de vliegen vanaf bangkok naar cambodja maar omdat ik niet zeker wist of me vlucht wel door zou gaan met de chaos op bangkokairport besloor ik om naar kuala lumpur te gaan, deze stad wou ik altijd al een keertje zien alleen al vanwege de gigantische gebouwen die hier staan en ze hebben hier ook een vleigveld vanwaar ik misschien een vlucht zou kunnen boeken.
De busreis was er weer 1 vol verrasingen, zo moesten we eerst met een groepje van acht personen in een minivan zonder airaco vanaf kabri naar longfai ofzo en daar werden we gedropt en moesten we 4 uur wachten totdat een grote bus ons oppikte en daarmee gingen we de grens over naar kuala lumpur, eerst moest je langs de thaise duoane, dus iedereen uitstappen stempel halen bij de duoane en daarna weer terug de bus in, 100 meter verder rijden daar weer uitstappen en met je hele bagage door de maleisische grens stempel halen en weer trug de bus in. Eenmaal in kuala lumpur aangekomen werden we eruit gegooid bij het grootste busstation midden in het centrum. dat was wel weer relaxed want er waren daar genoeg hostels om gelijk te kunnen slapen
Op ko phi phi had ik last gekregen van een verstopte en ruisende oor dus die heb ik daar laten uitspuiten maar hij bleef maar dicht zitten, ik liep nu dus al 10 dagen rond met een verstopte oor echt zoo irritant
duss ik besloot de volgende ochtend na de busreis maar is hier een dokter te bezoeken voordat ik echt last zou krijgen van een ernstige oorontsteking! ik had geluk vlakbij mijn hostel zit een gigantisch ziekenhuis ik besloot om gewoon maar naar binnen te gaan, nadat ik bij de informatie balie duidelijk had gemaakt waar ik last van had werd ik doorgewezen naar een specialist, dokter Chong, ik moest een tijdje wachten voordat ik de kamer in kon dus ik zat een beetje naar de plakbordjes op zijn deur te kijken en zag dat die al heel wat titels voor zijn naam had staan en dat die afgestudeerd was in engeland dus dat moest wel goedkomen.. na een uur wachten mocht ik eindelijk naar binnen, ik vertelde dokter chong wat er aan de hand was en dat ik ook al in thailand naar een dokter was geweest en dat ze daar mijn oren hadden uitgespoten, hij vertelde mij dat ze in thailand verkeerd spul hiervoor gebruiken en hij ging een kijkje in me oor nemen ik kon mee kijken om een schrempje, en zag dat die goed verstopt zat haha zal verdere details besparen.. dokter chong ging het nu inplaats van uitspuiten, uitzuigen met een vaag apparaat maar het werkte gelukkig wel!! dus eindelijk ben ik van de vervelende ruiss af ik mag alleen nu volgens hem een week ofzo niet vliegen dus dat is wel kut..

De dag erna besloot ik de twintowers te bezoeken, omdat ik geen zin had om hiervoor een taxi te betalen en ik ze toch in de verte zag besloot ik er maar naar toe te lopen...was uiteindelijk toch nog best een klus om ze te vinden omdat er meer gigantische gebouwen hier staan en de steegsjes best smal zijn dus de twintwowers verdwenen zo af en toe en ik moest vaak om lopen om ze toch nog in zicht te houden maar ik heb ze uiteindelijk gevonden en er een mooie foto van gemaakt!!
S'avonds ben ik naar chinatown gegaan! das hier een lange straat die vol zit met eetkraampjes, restaurantjes en vooral veel kleding en horlogekraampjes eigenlijk een soort markt, leuk om doorheen te lopen en ff wat te eten maar je moet er niet te lang zitten want je wordt gek van al die mensen die je wat proberen te verkopen..
Ik zit in een backbackershostel waar de hele dag door films worden afgedraaid die je dan zelf kan uitkiezen in overeenstemming met de andere backpackers maar tis wel relaxed, iedereen hangt onderuitgezakt op de bank en zit een beetje films te kijken

Ik weet nog niet wat ik nu ga doen, ik mag nu paar dagen dus niet vliegen dus misschien pak ik wel de bus naar singapour, dus hier ongeveer 6 uurtjes vandaan en is volgens vele backpackers die ik spreek een van de mooiste steden van zuidoost azie..

en daar zit ik nu!! ff update

• 07 December 2008 - 10:57

Jan En Louise:

Hoi gerjan,
    Weer een supper mooi verhaal in je reisverslag.Fijn dat je nu van je oorsuizen af bent.Wij zitten nu te wachten op de invasie van sinterklaas en wij zullen wat pepernoten voor je bewaren.
    Veel plezier in Singapore
    kusjes van ons

• 07 December 2008 - 16:12

De Hele Familie:

hoi Ger,
    Even een berichtje van ons allemaal. We hebben net sinterklaas gevierd . De kids zijn super verwend en we gaan nu aan de lasagna!
    Je krijgt en dikke kus en knuffel van ons. Doegie!!

• 08 December 2008 - 12:37

Arie:

Ouwe, je dubbelganger heb ik gezien op stubnitz. Ik liep echt bijna op hem af om te vragen of jij het niet was. Maar gezien dit verhaal geloof ik wel dat je daar zit.

Erg irri, zo oor idd.

Peace

• 09 December 2008 - 10:59

Barry:

Ouwe alles goed daar? ik hoorde het van theo, erwin en thijs dat je nu hier verstopt zit!! Ik hoop dat je een dikke reis aan het maken bent en veel plezier hebt. Ben je helemaal alleen daar? of reis je samen met iemand? bacootjes zullen daar wel goedkoop zijn ;) rustig aan and be safe!

• 09 December 2008 - 21:18

Roy:

Eey pappie!
    Gaat nog steeds lekker zo te horen, ben al nieuw wetsvoorstel aan het schrijven voor het rode/zwarte stippen systeem hier in NL! Topidee! haha, take care ouwe.. Keep updated....