Ko phi phi, tsunami island - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu Ko phi phi, tsunami island - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu

Ko phi phi, tsunami island

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

30 November 2008 | Thailand, Bangkok

sawadii kab!!

zit nu op ko phi phi en tis hier lekker weer en erg mooi!! dit eiland is ook getroffen door de tsunami van paar jaar geleden maar ze hebben hier alles weer vet snel opgebouwd! tis erg toeristich duss veel te doen!

Ik heb ko toa verlaten het regende daar bijna de hele dag dus werd tijd om het eiland te verlaten, de laatste avond heb ik nog wel 3 nederlandse jongens ontmoet die ook weer mensen in nederland kenden waar ik ook mee om ga (bas en niels) wat is de wereld weer klein.. toen ik die avond naar huis liep werd ik nog lastig gevallen door thaise meisjes die wouden dat ik met hun meeging achter op de scooter naar een ander feesje, mar ik moest vroeg op dus ging niet mee en toen werden ze boos en kreeg thais scheldwoord naar me toe haha... dus zo zijn de meisjes hiero beetje omgekeerde wereld als in nederland

hier in thailand werken trouwens heel veel mensen uit burma (myan mar) die vaak bij strandtenten met stokken en kettingen een vuurshow houden, de thaise mensen behandelen deze mensen uit burma echt een beetje als slaven.. de reden hiervoor is dat burma 400 jaar geleden thailand binnenviel en de koninging steelden, de thaise mensen zijn hier nog steeds boos over daarom behandelen ze de burmeesen als slaven (en buddhistisch geloof moet vergevingsgezind zijn)

heb die volgende ochtend afscheid genomen van me spaanse kamergenoot die ik een beetje hielp met zijn engels... hij begon het al beetje te leren maar sprak het nog niet helemaal goed, die avond daarvoor had hij weer een massage genomen bij een thais meisje die hij wel leuk vond.. het meisje wat was chijgarijnig dus hij wou zeggen van you look really angry today maar i.p.v dat te zeggen zei die you look really ugly today haha hij begreep al niet waarom ze zo kortaf was.. erg om gelachen!

De reis naar phi phi was erg relaxed, eerst met de minivan naar kabri en daarna met de boot naar phi phi, vind het reizen zelf leuk, ipod op en beetje naar buiten naar het landschap turen filmpie kijken en beetje ouwehoeren met me mede reizigers..

Me eerste avond op ko phi phi was erg leuk, voor me hostel zaten paar zweden wat te drinken en te kaarten en ze nodigde me uit om mee te doen.. in zweden hebben ze iets wat veel jongeren doen om het roken te vervangen, ze stoppen en zakje met ik weet niet wat erin zit, volgens mij een soort tabak onder hun bovenlip en zuigen erop, ik heb het ook geprobeert maar vond het niet erg lekker.. later op de avond zijn we naar een feest op het strand gegaan en tis erg laat en gezellig geworden geworden...

De dag erna heb ik besteed aan de zon, heb lekker de hele dag op het strand gelegen en een beetje gezwommen, tis hier erg mooi en water is super helder en lekker warm dus heb me prima vermaakt!! op het strand heb je allemal van die mannetjes die je een boottrip willen aanbieden in een longtailboot naar 1 van de andere kleine eilandjes en ze proberen het bij iedereen dus de hele dag door hoor je "boot, boot" "boot, boot" je wordt er gewoon melig van...

Vandaag ben ik naar het "viewpoint" een punt hoog gelegen op een berg gegaan, vanaf dat punt heb je een erg mooi uitzicht van heel phi phi...de tocht er naar toe was erg vermoeiend, tis 1000 meter omhoog op kleine trappetjes en weggetjes mar het is het zeker waard. Dit is ook het punt waar veel mensen naar toe vluchten tijdens de tsunami!

Ik vermaak me hier goed dus blijf nog wel een paar dagen, 7 decmber moet ik weer in bangkok zijn voor me vlucht naar cambodja, maja angezien ik niet weet of dat nog wel doorgaat vanwege de omstandigheden op bangkok airport ga ik misschien ook wel naar malysie om vanaf dar naar cambodja te vliegen, maar dat moet ik allemal nog maar ff uitzoeken...

iig groeten aan iedereen vanuit een zonnig thailand!!

  • 30 November 2008 - 12:03

    Hannie:

    Cool, geniet ervan en rustig aan met de thaise meisjes:P

  • 30 November 2008 - 15:21

    Mama En Zusje 3:

    lieffie!!! wat een leuke verhalen, leren wij ook nog wat van de geschiedenis van thailand! en wat een uitzicht op dat 'viewpoint'!!! ziet er allemaal heerlijk uit! Geniet maar van het mooie weer, hier begint het alweer te sneeuwen! missyaaa!!!!

  • 30 November 2008 - 22:17

    :

    Hi :D
    Wat leuk zeg om al je verhalen te lezen! Morgenochtend ga ik ook naar Curacao, spannend.. Heel veel plezier daar, geniet ervan.
    Liefs Tessa

  • 01 December 2008 - 11:11

    Carla:

    Hoi, effe een berichtje om te laten weten dat de familie mee geniet!
    Groetjes vanuit een koud zwolle.

  • 03 December 2008 - 11:37

    Barry:

    Heyyy Gerrie, ouwe verhalen schrijfert! Je krabbelt lekker weg, ik leer nog wat van je verhalen. Goed om te lezen dat je je vermaakt, houwe zo. Ciao Baas B ;)

  • 03 December 2008 - 18:20

    Ton:

    Lekkere foto ouwe is die kale je eerste verovering?
    Houw em goed vast!

    :)

  • 04 December 2008 - 12:45

    Anet:

    Hi ger, goed om te horen dat je het naar je zin hebt! En veel mensen ontmoeten! Hier nu sneeuw...straks bezig met gedicht voor sinterklaas...groeten van hans, anet en hilde

  • 05 December 2008 - 23:59

    Isabelle De Kip:

    heeyy pan!!je stuurde op mijn site een berichtje vanuit kuala lumpur, blijkbaar ben je dus nu daar!! echt vet, pak je dat gewoon ff mee!!! leuk dat je zo geniet !! echt beter! heel erg veel plezier en blijf schrijven!!
    hele dikke kus vanuit het geweldige cuba!!
    Isabelle

  • 06 December 2008 - 08:40

    Frans:

    Ben jaloers ouwe!! Leuk om je belevenissen te lezen. Wanneer horen we nou wat meer over de vrouwtjes?? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gerjan

Actief sinds 02 Nov. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 22605

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: