Passed my SSI!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu Passed my SSI!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu

Passed my SSI!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

19 November 2008 | Thailand, Bangkok

Yeah ben gister geslaagd voor me SSI, dit houdt in dat ik nu overal te wereld mag duiken uiteraard wel met een Divemaster!!

Was opzich nog best een pittige training, de schriftelijke test viel opzich wel mee, dit kwam mede doordat onze instructor tijden de test gewoon ergens een biertje ging drinken zodat we op ons gemak met elkaar konden overleggen, we hadden daarom ook 0 fout haha (zonder overleg had ik zeker meer fout gehad)

In totaal hebben we vier keer gedoken, waarvan 18 meter het diepst was.. tijden deze duiken moesten we ook allerlei oefeningen doen onder water zoals je masker verwijderen en weer opzetten, je riem met gewichten afdoen en weer om, je hele gear + gasfles afdoen op de grond zetten en weer om doen (bij dezxe oefening zweefde ik echt alle kanten op maar het lukt uiteindelijk wel) en natuurlijk nog een heleboel safety oefening voor als er wat zou gebeuren.. maja in jaar tijd zijn hier maar 3 doden gevallen en deze gingen allemaal onvoorbereid het wate in.

Onderwater was het echt vet.. heb allemaal verschillende vissen gezien en soms zwom je gewoon door een hele school lichtgevende vissen en ze reageerden amper op je dus ze kwamen super dichtbij.. echt super vet om dit gedaan te hebben, heb helaas geen foto's onderwater gemaakt omdat ik nog bezig was met traing kon dit niet, dit kan ik wel gaan doen tijdens een fundive die ik nu als ik wil overal kan doen, ga zeker nog vaak van me SSI gebruik maken deze reis!!

Het duiken put je wel uit, moest ook vaak vet vroeg opstaan dus ben nog niet vaak wezen stappen hiero!! 1 x wel flink aan de buckets gezeten met de diveinstructor en hele groep mensen.. maar dat merkte je de volgende morgen dan ook wel haha..

kreeg ook nog mail van me spaanse franse vrienden.. ze zijn tijdens de busreiss naar kho thao beroofd van hun geld toen we sliepen.. ik hoorde ook een soort geschuivel onder me stoel en toen ik naar boven kwam zag ik zoon thais mannetje naar de wc gaan, ik had gelukkig een cijferslot op me tas zitten (dank jullie wel zussies)duss ik wzs helemaal niks kwijt, weer een wijze les voor de volgende reis... ik ben samen met de spaanse jongen nog naar soort van bureau geweest hier op ko thao om te achterhalen hoe de naam van de buscompany heette zodat hij misschien nog wat kan regelen, hij kon niet zo goed engels dus ik moest hem daarbij helpen..

Ik zit nog een beetje in twijfel wat in nu ga doen.. vindt hier eigenlijk wel vet en wil ook nog wel ff de andere kant van het eiland ervaren..duss misschien dat ik daar nogg ff twee dagen een kamer boek... of ik ga morgen naar ko phang ngang da het backpackerswalhalla wat bekend staat om zijn leuke feesjes!!

zal iig jullie op de hoogte houden van alles!!!

groeten aan iedereen en dikke knuffel aan neefie en nichies elin, loek, wende en hilde!!

ps ik eet hier vooral veel rijst elin!!

  • 19 November 2008 - 05:31

    Rianne:

    Gefeliciteerd met je open-water!!
    Enne Duiken is verslavend... dus pas op!

  • 19 November 2008 - 08:39

    Sanne:

    Wat leuk, gefeliciteerd!!
    Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin!

    Geniet ervan!

    Dikke kus

  • 19 November 2008 - 11:17

    Anouk:

    Hoe relaxed is het dat je gewoon per dag kunt besluiten wat je gaat doen? Ik ben jaloers :)

  • 19 November 2008 - 15:36

    Mama, Zus 2, Zus 3:

    en elin, loek en wende!!!

    Gefeliciteerd met je SSI!!!!! wat goed van je!! en tussen de lichtgevende vissen zwemmen!! echt speciaal!!!! en jaja, de cijfersloten hebben nu al hun taak gedaan!! Gelukkig maar dat je ze hebt en ook gebruikt!!! ;)
    Hier alles goed!
    Berichtje van elin: ik heb vandaag geoefend op de basisschool! Gaat heel goed! Eigen billen al afgeveegd!! :P Dikke knuffel terug!
    Berichtje van Loek: Ik ben vandaag naar de speelzaal geweest!! Box ouwe ;)
    Berichtje van Wende: snif snif, beetje verkouden, dus een handkusje terug!!!
    Veel plezier met wat je nu gaat doen! Wat een keuze, he! of nog een ronde op het eiland of op naar ko phang ngang... Geniet ervan!!!
    Dikke kus van ons allen!!! Luvyaaaaa

  • 20 November 2008 - 14:40

    Teejoo:

    Panna!!!!
    Zo te zien behoor je nu tot de Scuba Shackers!! Klinkt echt wel goed! Zie je ook echt helemaal voor me op een diepte van 18 meter, graaiend naar je duikfles tijdens je oefening en als een maanmannetje wandelend over de bodem van de zee:)

    En het is dus zeker een goeie van je om een slot op je tas te doen. Je bent nu natuurlijk een makkelijk doelwit voor mensen met slechte ideeen. Dus tip van mij: Als je Joran van der Sloot tegenkomt... gewoon doorlopen! Die jongen is niet helemaal jovel.;)

    Hou iedereen goed op de hoogte en tot volgend bericht!!

    High Five!!!


  • 20 November 2008 - 20:46

    Martijn:

    Heb nu ook i-net in me huisie dus kan je verhalen lezen. echt super dat je het na je zin hebt.

    Ik blijf uiteraad je volgen. maak er wat van gab..

    x uit de polderrr!!

  • 21 November 2008 - 18:30

    Papa:

    Hallo Gerjan,
    Het is hier winters weer.
    Het regent,hagelt,stormt en er lag al een heel klein beetje sneeuw.
    Wat gaaf dat je je duikdiploma hebt gehaald.
    Ik ben benieuwd wat je verder gaat doen.
    Groeten papa

  • 21 November 2008 - 18:53

    Jolanda:

    Damn jealous!! Ff je foto's gecheckt en aan dat tafeltje aan koh san road heb ik ook een cocktailtje (of meer..) gedronken haha! Buckets zijn geweldig he (behalve de volgende ochtend..) wanneer is de fullmoonparty? Dat is echt bizar!

    Gaaf dat je je duikbrevet hebt, wij hebben echter met onze eerste duik al 25 meter gedoken, beetje illegaal, maar moet je wel overtreffen binnenkort hoor haha.

    Veel plezier nog!

    Xx Jo

  • 23 November 2008 - 08:04

    Elin:

    hoi gerjan,
    Waar slaap jij nu?
    Ik heb mijn schoen gezet en we hebben heel hard gezongen. Er zat een kadootje in vanochtend! 555555555555555555555555555555555555
    Ik heb een portemonee gekregen en dierenstickers.
    Loek een stuiterbal met cars erin en Wende een boekje.
    erhhhhhhh
    Dikke kus
    Elin en de rest.

  • 24 November 2008 - 18:01

    Isabelle De Kip:

    klinkt goed, als ik veilig en wel in het koude nederland zit ga ik ff rustig te je verhalen lezen!!! ik ga nu duiken in cuba... yoehoe!!
    chokdi!

  • 26 November 2008 - 19:28

    Maaike:

    wow klinkt goed allemaal. Geniet ervan.

  • 26 November 2008 - 22:54

    Roy:

    Haha, ondertussen beetje gewend aan de thai people daar ouwe!? Land is echt de bom! En TE-FUCKING-GRUWELIJK dat je je SSI gehaald hebt! beetje asociaal met je chang bier op t strand hangen en af en toe duiken, SUPER! neem een bucket voor mij en hoor gauw van je! peazzzzz bro

  • 28 November 2008 - 17:36

    Diana:

    Gefeliciteerd ouwe ben trots op je!

    Zo te lezen heb je het helemaal super!!!
    Top!!!!!!
    Geniet er van!!!!

    Dikke Kuzzzzzzzz

  • 03 December 2008 - 11:34

    Barry:

    Lekker strak pakkie ouwe, staat je goed hahah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gerjan

Actief sinds 02 Nov. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 22608

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: