Chillen en duiken op kho thao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu Chillen en duiken op kho thao - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerjan - WaarBenJij.nu

Chillen en duiken op kho thao

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerjan

16 November 2008 | Thailand, Bangkok

dag iedereen!!

zit nu op het eiland kho thao en heb net me eerste duik gehad.. was super, je moet alleen wel wennen aan het ademhalen onderwater.. dit mag alleen door je mond duss geeft in het begin een beetje een gestrest gevoel maar dat gaat snel over!!

De reis hiernaar toe was nog een hele beleving, me laaste middag in bangkok heb ik doorgebracht op een terrasje in ko san road.. tis echt grappig dat iedereen hier zo snel met elkaar contact zoekt dat je eigenlijk nooit lang alleen zit, heb die middag doorgebracht met een aussie en zeer foute amerikaans gay guy en een verdwaalde zwitser.. tegen een uurte of half zes moest ik naar me hostel want daar zou ik opgehaald worden door de buss... deze zou rond 6 uur arriveren, omdat me hostel echt helemaal verstop zat in een markt straat maakte ik me wel nbeetje zorgen of de bus het zou vinden, maar het receptie mannetje zei dat dat geen probleem was... toen ik om kwart over zes nog geen bus had gezien vroeg ik het maar nog een keertje maar nu antwoorde hij dat hij niet wist waar de bus zou stoppen... haha hij dus toch maar ff bellen en ze vertelden heb dat de bus eraan kwam... na nog een halfuur wachten kwam er ineens een gassie op een crossmoter snel voor het hostel rijden, ik moest dus bij hem achterop..ik had echt geen idee waarom maja hij sprak ook geen engels.. ik dus eachterop en zo scheurend door bangkok geen idee waar ik heen geen.. uiteindelijk werd ik afgezet bij een truck en deze bracht me naar de buss waar nog een boel toeristen bij stonden die hetzelfde waren overkomen..was opzich wel lachee in thailand gaat het duss op een wat chaotischer manier maja het werkte wel.

De busreis was echt zwaar relaxed, de bus was echt superlux heb nog nooit in zoon chille bus gezeten, superveel beenruimte vet scherm waar films werden afgespeeld en gelukkig een wc.. tijden de busreis zat ik naast een franse en spaanse gast en deze gingen ook naar ko thao echt goeie gasten ze probeerden zoveel mogelijk engels te leren en ik hielpo ze daar een beetje bij onder de reis die toch zoon 15 uur in beslag nam, de bus stopt ineens en we werden met zijn drien ergens langs de kant gedropt waar een mannetje ons opwachte.. de bus ging door naar phuket.. wij moesten 1 uurtje wachten en toen haalde weer een pickup truck ons op.. we moesten achterin zitten was weer een lache ervaring omdat het net veevervoer leek..

de bootreis was leuk maar kwam er toen wel achter dant je er niet met een kater ofzo op moest zitten want we gingen echt alle kanten op!!

Ik had had al een duikcursus en overnachtingen geboekt duss ik kan meteen een taxi pakken.. de franse en spaanse jongens gingen ergens anders heen, maar die zie ik waarschijnlijk morgen weer!

Ik zit op echt een leuk stukje kho thao.. tis het zuiden van het eiland waar het wat minder toeristich iss.. voor mensen die woodstok kennen bij bloemendaal, zo is de sfeer hieer ook ziet het ziet er alleen een beetje anders uit met palmbomen blauw water en lekker weer (hehe)

vandaag voor het eerst gedoken, gister moest ik eerst en film kijken en daarna huiswek maken.. ik krijg als ik voor alles slaag mijn ssi openwater diver licence, deze kan ik overal in de wereld gebruiken om te mogen duiken!

duiken was echt leuk, moesten eerst onderwater wat oefeningen doen.. die nog best lastig waren maar uiteindelijk gingen we dan, we gingen nog niet zo diep (denk zoon 8 meter) maar tis wel al een hele ervaring.. morgen gaan we voor het echte werk en dan gaan we 18 meter diep ofzo.. heb vandaag al wel wat mooie vissen gezien maar dit was pas het begin!!! 't was meer om een beetje te wennen aan alles zodat we morgen niet een paniek aamval krijgen ofzo maar we worden echt supergoed begeleid...

ik ga nu naar de strandtent om een biertje te drinken en daarna ff naar het toeristische gedeelte te gaan om ergens wat te eten en daar ff te kijken!!

zal wel weer verslag doen na al mijn duiken.. er volgen er nog drie en dus over drie dagen ofzo!! zal morgen ff proberen om de foto's van de afgelopen drie dagen op te loaden! heb nu echt dorst

groeten aan iedereen vanuit het paradijselijke ko thao!!!!!!

  • 16 November 2008 - 12:02

    Mama En Papa:

    We zijn net thuis en je sms-je gelezen en meteen op de site gekeken.We hebben gelachen om je verhalen en de ontmoetingen, die je allemaal hebt. Ook het minder geperfectioneerde organisatie van je reis geeft allemaal leuke ervaringen. We zijn een beetje jaloers als we de mooie foto's zien. Groeten en xxx van ons beiden.

  • 16 November 2008 - 12:21

    Zusje 3:

    jooh, wat een schattige foto die laatste!!! haha jeetje, wat maak je ook mee he! echt bizar van die crossmotor! en al visjes zien zwemmen!!! en morgen dan het echte werk! camera mee, he want die foto's willen we natuurlijk zeker zien!! hier nu ajax-psv, rust met 1-0 voor!! spanning!! haha lieffie, geniet van de palmbomen, blauw water en lekker weer, beetje jaloers?? dik jaloers!!! ;) luvyaaaaaaa

  • 16 November 2008 - 13:58

    Cantona:

    Hey ouwuh! Moet zeggen dat ik ook wel een beetje jaloers op je ben! Ziet er gruwelijk uit daar! De Pisvlekken zijn trouwens verdiend opgerold door ons aller Ajax: 4-1! Op naar AZ; zal wel wat lastiger worden... Genietze daar! Laterzzzoete

  • 16 November 2008 - 17:16

    Gerard:

    he ouwe, ff n berichie van geer uit de kinkerstraat, voor mij ook vakantie... ik blij voor je dat je t naar je zin hebt, maar zorg nou dat je risicos uit de weg gaat want n ongeluk zit in klein hoekie, geloof mij nou maar... doe maar chill en je hoort nog van mij. Zorg dat je veel contacten opdoet, dat is makkelijk voor vakantie later...ciao, italiaans he...

  • 16 November 2008 - 17:49

    Elin:

    Hoi Gerjan,
    ga je ook in een restaurant eten?
    Wat eet je daar dan?2
    Wij hebben net Miehoen gegeten. 4Eet jij dat ook?
    DIKKE KNUFFEL,
    Wende, Loek en Elin.

  • 17 November 2008 - 12:21

    Leonie:

    Gerrie!!!
    Zo gaaf om je te volgen en je geweldig leuke verhalen te lezen! Mooi daar hoor.... Genietze (maar dat komt wel goed zo te lezen ;-)
    Liefs Leonie

  • 17 November 2008 - 12:41

    Pieter:

    Lekker bezig ouwe:)
    hou je haaks

  • 17 November 2008 - 14:00

    Anet:

    Hi Ger! Wat een verhalen. En hoe beviel het echte duiken? Met die foto's maak je mij wel jaloers hoor!! Kus Anet en natte kus van Hilde (is erg verkouden...) Doeiii!

  • 17 November 2008 - 20:21

    Joost En Mirjam:

    Yo Pannizzle,

    Ziet er allemaal puik uit daaro man! Zo te zien zeker de moeite waard eens een bezoekje te plegen:-)

    Chillze, en we kijken uit naar het vervolg van de avonturen van Pannizlle in verweggieshizzle ;-)

  • 18 November 2008 - 08:44

    Thijs:

    Panna, ouwe zeeëgel, goed om te horen dat je jezelf vermaakt. Geniet ervan jongen want tijd vliegt als je lol hebt. Hier mis je het gebruikelijke dus wij zijn jaloers. Coole verhalen, blijf ze schrijven dan heb ik weer wat te doen als ik in slaap val op kantoor hahah. Groeten en spreek je later!!

  • 18 November 2008 - 10:15

    Rianne:

    Hey panna!!
    echt vet dat je nu ook in Thailand bent.
    Vet stom ik ben net dagen geleden weg gegaan van Koh tao.
    Vet dat je ook bent gaan duiken, ik ga denk ik mijn dive-master doen vanaf begin december, dus dan ga ik weer terug naar Koh Tao.
    Ik spreek en zie je misschien nog wel in Thailand!!!!
    KUSSS

  • 18 November 2008 - 10:19

    Rianne:

    Hey panna!!
    echt vet dat je nu ook in Thailand bent.
    Vet stom ik ben net dagen geleden weg gegaan van Koh tao.
    Vet dat je ook bent gaan duiken, ik ga denk ik mijn dive-master doen vanaf begin december, dus dan ga ik weer terug naar Koh Tao.
    Ik spreek en zie je misschien nog wel in Thailand!!!!
    KUSSS

  • 18 November 2008 - 11:45

    Arie:

    heel chill allemaal. Ik kijk ook ff avontuurlijk naar buiten, en zie een deprimerend buitje hangen.


  • 18 November 2008 - 19:39

    Annemiek:

    Panna! Wat geweldig om je verhalen te lezen!Wat een ervaring en ook veel ontmoetingen! Ben nu al benieuwd naar je andere verhalen! En ik ben stiekem een beetje jaloers wanneer ik je foto's zie! haha. x.

  • 18 November 2008 - 20:48

    Zus2:

    Wat een mooie foto's!!
    Al Nemo's tegengekomen? Het zal vast erg mooi zijn onder water. Geniet ervan. Dikke kus van ons allemaal!

  • 20 November 2008 - 14:31

    Pinnie:

    spongebob!! vet hoor veeeeel plezier en wel voorzichtig zijn he kussjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Gerjan

Actief sinds 02 Nov. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 22604

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: